Saturday, March 5, 2011

Aku.Basketball

ni adalah ruangan khas dimana bukan kisah cinta,puisi cinta,atau cintafella.
                                                                
BASKETBALL.aku na cerita dari mula sampai akhir aku berjinak2 dlm game ni.dari underdog sampai jadi allstar.dari indie player sampai jadi well known player.

aku terdedah dalam basketball bermula drpd seorang rakanku yg baru kembali dari JEPUN.ketika itu kami baru berumur 9 tahun(lebih kurang darjah 2 ler~)kami masih kecil lagi..,bagi aku,na lihat ring basket tu pon terasa tinggi gilew..,apatah lagi na lontar bola masuk kedalam ring..,fuhhh!! jgn cerita lah..setiap kali main aje dalam 2 jam kami cuma score 4 mata sahaja..,haha..ha!pada waktu tu juga kitorang mmg minat gilew slamdunk.so,setiap sorg dari kami akan memilih watak masing2 dalam cite tuh....,haha...aku ingat lagi aku ialah 'ryota miyagi' player point guard ketinggian 169  'shohoku'.then kawanku yg dari jepun telah berpindah rumah.,so kami stop main sejak itu.
lepas die da pindah,kadang2 aku pegi main sorg2.kalau korang na tau,dari rumah aku na pegi court basket punyalah jauh.,kene lintas highway n chance untuk main tu cuma 0.5% sahaja.majoroti yg main basketball adalah cina.so stiap kali ak main dgn diorang,diorang main mcm palat ciket..,kdg2 syial jugak kutuk aku dalam bhsa die..,time tu aku enjoy2 je la tatau diorg ckp ape..,ye la,time tuh aku mana tau rules sume,main pakai main jew..n mostly stiap kali main,cuma aku sorg jeh malay..mmg masak!!


then aku masuk matriculation collage..kat sini aku bole hidup siket cz ada jugak la malay main basket.tp mostly yg malay ni aku ta suke sgt,bnyk poyo n suke menunjuk2..,pdhal main tak la terer sgt. XP
aku mewakili block aku dalam competition basket anjuran matrik.,huhu ..,kami mng tempat pertama..tp aku tak hepi sgt cz aku juz main sub..,not areally main player...,wtf...hah..tyme ni jgk aku ada beli kasut basket yg pertama seumur hidupku..,my first basketball shoes..tadaaa..


then aku jelajah USM pula..,aku join FAJAR HARAPAN BASKETBALL TEAM semasa sukad.this team is not well organized team.kami mng tempat ke 5 drpd 12 buah team.,okla tu kan..,ngeee~sejak dari tu juga la aku bertemu dgn ramai player2 basket.,malay ada chinese ada foreign pun ada..then aku join team yg well organized~ PREDATORS BASKETBALL TEAM..,dari sini aku belajar mcm2 dari diorng..,kerjasama,friendship,cares of each other,rules,proper play,n ramai kwn baru tak kira peringkat umur..,senoir ,junior,first year,da keje.,phd ,master sume ada.gelaran aku kat team nih ialah UNCLE SAM aku antara plyer yg rendah.164 cm...then diorng ada anjurkan Predators basketball carnival.aku tlh memenangi satu acara iaitu skill challange..,seorang underdog tlh mengalahkan allstar dlm challange tuh..sejak dari tu aku bukan lagi indie player,bukan lagi underdog,n aku dpt position point guard dlm team Predators..thnx guys for support!!
FAJAR HARAPAN BASKETBALL TEAM

THE CHAMPION OF PREDATORS SKILL CHALLANGE

PRACTICE MAKES PERFECT
(1% TALENT 99%HARDWORK)
THE HERO

No comments:

Post a Comment